OBJECTIUS GENERALS DE CURS 3er
-
Que
els nens/es identifiquin el lloc corresponent de cadascú i seure en ordre
correctament.
-
Que
els nens/es mantinguin un bon comportament i un to de veu adequat amb els
companys de taula.
-
Que
els nens/es adquireixin nous valors que ajudin a empatitar amb els altres i
millorar les
relacions i conductes personals.
-
Que
els nens/es millorin en l’autonomia i predisposició a l’hora de parar i
desparar taula.
-
Que
els nens/es prenguin consciencia d’utilitzar els coberts correctament.
-
Que
els nens/es tinguin cura de la seva higiene personal.
-
Que
els nens/es respectin les instal·lacions i tinguin cura del menjador complint
correctament amb la neteja (recollir els estris, netejar taules, escombrar, etc.)
OBJECTIUS DEL PRIMER TRIMESTRE 3er
-
Que
els nens/es identifiquin el lloc corresponent de cadascú i seure en ordre
correctament.
-
Que
els nens/es mantinguin un bon comportament i un to de veu adequat amb els
companys de taula.
-
Que
els nens/es millorin en l’autonomia i predisposició a l’hora de parar i
desparar taula.
DINÀMICA DEL PRIMER TRIMESTRE 3er
Els alumnes
de 3er han canviat de cicle, per tant també de metodologia i horari
d’entrada i sortida del menjador.
Els
objectius anteriors s’han establert per tal de garantir l’harmonia i el bon
funcionament del grup durant l’hora de dinar; una estona que ha de ser dinàmica
i lúdica alhora que educativa seguint unes pautes i/o normes d’autonomia i
comportament.
Per assegurar-nos
de que es compleixen tots els ítems esmentats, es durà a terme la següent
dinàmica:
Els alumnes
seuran en taules de sis. Cada dia de la setmana un company/a serà l’encarregat
de taula, això implicarà ser el portaveu del grup i la seva missió consistirà
en garantir la cohesió entre els companys, el respecte, que utilitzen un to de
veu adequat i amable, també que
comprenen i col·laboren entre ells per complir les consignes a l’hora de
desparar taula seguint un ordre i incrementant l’autonomia.
Tot això es
valorarà per mitjà d’una graella que es distribueix en cinc setmanes. En
aquesta, cada divendres, els encarregat/des enganxaran una mà amb el polze a
dalt o baix, segons cregui i senti que ha funcionat de bé o malament el seu
mandat, seguidament la monitora també enganxarà la mà a un apartat de la
graella amb el seu veredicte positiu o negatiu. Si, la decisió dels
encarregats/des i de la monitora coincideix serà la senyal de que aquell grup
funciona i va assolint els objectius, bon comportament i benestar al menjador,
en el cas contrari, si el veredicte d’ambdós no es similar, vol dir que hi ha
aspectes que no han quedat clars i s’han de parlar per aclarir i millorar.
Aquesta petita reunió del grup, es farà el dilluns desprès de passar llista. El
grup que no ha assolit les consignes del cap de taula, s’agruparà uns minuts
amb la participació també d’una monitora, per esbrinar que no ha funcionat i
com canviar-ho positivament.
Aquest
mètode, els dóna veu, per explicar les seves emocions, sentiments o conflictes
que sorgeixen a l’hora del menjador i que en aquell moment no es poder abordar,
així com motivar-los per complir totes les normes, ser autònoms, facilitar el
funcionament del menjador i per tant tenir més estona de lleure al pati, ja que
no caldrà fer reunions per solucionar cap qüestió.
No hay comentarios:
Publicar un comentario