Visites al blog ultims 7 dies

jueves, 5 de octubre de 2017

OBJECTIUS A TREBALLAR AL LLARG DEL CURS 3er









OBJECTIUS GENERALS DE CURS 3er


-          Que els nens/es identifiquin el lloc corresponent de cadascú i seure en ordre correctament.

-           
       Que els nens/es mantinguin un bon comportament i un to de veu adequat amb els    
        companys de taula.

-           
       Que els nens/es adquireixin nous valors que ajudin a empatitar amb els altres i millorar les  
     relacions i conductes personals.

-           
       Que els nens/es millorin en l’autonomia i predisposició a l’hora de parar i desparar taula.

-         
            Que els nens/es prenguin consciencia d’utilitzar els coberts correctament.

-        
            Que els nens/es tinguin cura de la seva higiene personal.

-        
            Que els nens/es respectin les instal·lacions i tinguin cura del menjador complint correctament amb la neteja (recollir els estris, netejar taules, escombrar, etc.)




OBJECTIUS DEL PRIMER TRIMESTRE 3er 

-         
        Que els nens/es identifiquin el lloc corresponent de cadascú i seure en ordre correctament.

-        
             Que els nens/es mantinguin un bon comportament i un to de veu adequat amb els companys de taula.

-       
              Que els nens/es millorin en l’autonomia i predisposició a l’hora de parar i desparar taula.


DINÀMICA DEL PRIMER TRIMESTRE 3er


Els alumnes de 3er han canviat de cicle, per tant també de metodologia i horari d’entrada i sortida del menjador.

Els objectius anteriors s’han establert per tal de garantir l’harmonia i el bon funcionament del grup durant l’hora de dinar; una estona que ha de ser dinàmica i lúdica alhora que educativa seguint unes pautes i/o normes d’autonomia i comportament.

Per assegurar-nos de que es compleixen tots els ítems esmentats, es durà a terme la següent dinàmica:

Els alumnes seuran en taules de sis. Cada dia de la setmana un company/a serà l’encarregat de taula, això implicarà ser el portaveu del grup i la seva missió consistirà en garantir la cohesió entre els companys, el respecte, que utilitzen un to de veu adequat i amable,  també que comprenen i col·laboren entre ells per complir les consignes a l’hora de desparar taula seguint un ordre i incrementant l’autonomia.

Tot això es valorarà per mitjà d’una graella que es distribueix en cinc setmanes. En aquesta, cada divendres, els encarregat/des enganxaran una mà amb el polze a dalt o baix, segons cregui i senti que ha funcionat de bé o malament el seu mandat, seguidament la monitora també enganxarà la mà a un apartat de la graella amb el seu veredicte positiu o negatiu. Si, la decisió dels encarregats/des i de la monitora coincideix serà la senyal de que aquell grup funciona i va assolint els objectius, bon comportament i benestar al menjador, en el cas contrari, si el veredicte d’ambdós no es similar, vol dir que hi ha aspectes que no han quedat clars i s’han de parlar per aclarir i millorar. Aquesta petita reunió del grup, es farà el dilluns desprès de passar llista. El grup que no ha assolit les consignes del cap de taula, s’agruparà uns minuts amb la participació també d’una monitora, per esbrinar que no ha funcionat i com canviar-ho  positivament.

Aquest mètode, els dóna veu, per explicar les seves emocions, sentiments o conflictes que sorgeixen a l’hora del menjador i que en aquell moment no es poder abordar, així com motivar-los per complir totes les normes, ser autònoms, facilitar el funcionament del menjador i per tant tenir més estona de lleure al pati, ja que no caldrà fer reunions per solucionar cap qüestió.





No hay comentarios:

Publicar un comentario